zaterdag 20 juli 2024

Herinnering aan een dierbare


Een groter werk bestaande uit allemaal kleine, losse werkjes,
die qua kleur bij elkaar passen. Als een soort Patchwork.
Het onderwerp (Herinnering aan een dierbare) kwam van Willemien.
In eerste instantie had ik geen idee wat ik mij hier bij voor moest stellen.


Een werk ter herinnering aan een dierbaar persoon.
Ik heb hiervoor mijn Oma gekozen.
Na een morgen hard werken is dit het resultaat.


Er mocht van alles in verwerkt worden.
Van deze Oma heb ik haken geleerd en samen hebben we
heel wat kussens en kleedjes gehaakt. Vandaar het haakwerkje.
Een foto was zo gevonden.
Het lastigste was een handgeschreven tekst van de gekozen persoon.


Totdat ik aan mijn Poesiealbum dacht.
Hieruit heb ik het versje genomen die zij in 1965 voor mij geschreven heeft.
Het album heb ik in 1962 van de Familie Tiemes als herinnering
gekregen toen wij terug verhuisd zijn vanuit Losser naar Stadskanaal.
Het blauwe album is een typisch jaren 60/70 album.
Hierin staan maar een paar versjes, het eindigt in 1973.
Maar er zitten nog wel heel veel lege bladen in.
Mooi papier voor in een collage.




 

2 opmerkingen: